persianweblog persianblog
از من ... برای تو

يک اثر بدون مرز

فيلمساز برجسته هندی ٬ مظفر علی ( Muzaffar Ali ) بزودی ساخت فيلم جديد خود Rumi را بر اساس زندگی مولانا جلال الدين رومی شاعر بلند آوازه ايرانی را شروع خواهد کرد . اين در حالی است که گفته ميشود وی از دوتن از ستارگان بزرگ هاليوود يعنی آل پاچينو و رابرت دنيرو برای ايفای نقشهای اصلی در اين فيلم دعوت کرده و از تعدادی بازیگران پر قدرت هند برای سایر نقشها استفاده خواهد کرد . در این فیلم به سه بازیگر زن برای نقشهای کلیدی نیاز است که بنا به گفته این کارگردان جسور می توانند از اقصا نقاط عالم انتخاب شوند .
فيلم به دو زبان هندی و انگليسی تهيه خواهد شد و هزينه برآورد شده برای ساخت آن ده ميليون دلار است که برای يک پروژه باليوودی هزينه گزافی به شمار ميرود . طرح اولیه فيلمنامه اين اثر به دست یک محقق آمریکایی بنام کبیر هلمینسکی ( Kabir Helminsky ) که بر روی رومی و اشعار او تحقيق کرده ٬ تهيه شده است . موسیقی فیلم را به احتمال قوی آهنگساز برجسته ژاپنی کیتانو خواهد ساخت .
به گفته کارگردان فیلم برای بینندگان مختلف جذابیتهای زیادی خواهد داشت چرا که قلم توانای رومی از او یک شاعر بلند آوازه ساخته است و روزانه بیش از صد نسخه از آثار او تنها در آمریکا به فروش میرسد . او هدف از ساخت اين اثر را انتقال فلسفه رومی در سراسر جهان بدون در نظر گرفتن مرز عنوان کرده است و اميدوار است که فيلم به يک اثر جاودانی بدل شود .

چند نفر از ما جوانان ايرانی آثار مولانا جلال الدين رومی را مطالعه کرده ايم ؟ نه به زور درس و کتاب و مدرسه بلکه با میل شخصی ....

پيام هاي ديگران ()        link        چهارشنبه ٢۸ خرداد ۱۳۸٢ - غزل

 

حالم خوب نيست ...
سخت است با توجه به قضايای اين چند شبه و داشتن دو تا برادر دانشجو در ایران به باليوود فکر کنم ...
اگر سر ميزنيد و ميبينيد خبری از ياداشت جديد نيست به خوبی خودتان ببخشيد .

پيام هاي ديگران ()        link        دوشنبه ٢٦ خرداد ۱۳۸٢ - غزل

خبر خبر خبر

فيلم Andaaz با بازی اکشی کومار ٬ پرييانکا چوپرا و لارا دوئتا که در تاریخ ۲۳ ماه می ۲۰۰۳ اکران شده صنعت سینمای هند را تکان داد . این فیلم که با هزینه معقول ۱۰ کرور روپیه تولید شده ٬ توانسته است با یک فروش عالی و خارج از انتظار عنوان موفقترین فیلم سال ۲۰۰۳ در سطح بین الملل را به خود اختصاص دهد . صمیمانه امیدوارم این عنوان برازنده فیلم Andaaz باشد . در مورد این فیلم در یاداشتی با عنوان باز هم اکشی کومار مورخ ۱۶ اسفندماه ۱۳۸۱ کمی توضیح داده ام ٬ توضیحات بیشتر بماند برای آینده و بعد از دیدن فیلم .....

`````````````````````````````````````````````
کارگردان خوب و مطرح بالیوود ادیتیا چوپرا ( کارگردان فیلم زیبا و بیاد ماندنی Mohabbatein ) بلاخره بعد از چند سال سکوت آماده ساخت فیلم بعدی خود شده است و بعد از موفقیت فیلم Mohabbatein حدس زدن اینکه چه کسی نقش اصلی فیلم او را بازی میکند کار چندان دشواری نیست ٬ شاهرخ خان .....

`````````````````````````````````````````````
کاجول و رانی موکرجی دو تن از دختران خانواده هنرمند موکرجی هستند که امروز به عنوان دو تن از بهترين بازيگران زن در باليوود شناخته ميشوند . بعد از موفقيت اين دو ٬ دختر ديگری از اين خانواده پا به عرصه بازيگری گذاشته است ٬ شربانی موکرجی ( Sharbani Mukherji ) که اگرچه فيلم اول او Kaise Kahoon Pyar Hai حرفی برای گفتن نداشت ولی با توجه به پيشينه بازيگری در اين خانواده اميد زيادی به موفقيتهای آينده او هست . از هر چه بگذريم کارهای اولیه بسیاری از بازیگران بالیوود چندان دلنشین نیست بویژه آنها که سفارشی هستند .....

پيام هاي ديگران ()        link        پنجشنبه ٢٢ خرداد ۱۳۸٢ - غزل

يک فيلم متفاوت

از آنجا که در سینمای هند محور اصلی بیشتر فیلمها بر اساس موضوعات شخصی و عاطفی است ٬ دیدن فیلمی در مورد مشکلات و کاستی های اجتماعی - فرهنگی و اقتصادی لاجرم بیننده را به وجد می آورد ولو اینکه این فیلم با شکست تجاری سنگینی مواجه شده باشد . فیلم Praan Jaye Par Shaan Na Jaye یکی از این فیلمهاست . در این فیلم نویسنده فیلمنامه (ماهش مانجرکار) به کمک کارگردان (سانجی جها ) دست به دست هم داده و بی پروا بر بسیاری از معضلات حقیقی جامعه هند ( همانگونه که هست نه آنطور که در بسیاری از فیلمها نمایش داده میشود) می تازند .
داستان فیلم حول مسائل و مشکلات ساکنین یک مجتمع ساختمانی در شهر بمبی (مومبای) ٬ که اکثرا از طبقه پایین یا متوسط هستند دور میزند . این مردم ساده نه تنها در شلوغی دیوانه کننده محل زندگی ٬ کمبود آب و حمام و توالت بلکه در غمها و شادی های يکديگر نیز شريک هستند تا زمانیکه مالک ساختمان بفکر خراب کردن مجتمع قديمی و نيمه ويران و ساختن برجی بلند و مدرن می افتد و از ساکنين می خواهد که ساختمان را تخليه کنند . ساکنین ساختمان که می دانند در صورت تخلیه محل سکونت فعلی در شهر شلوغ و پرهیاهوی بمبی جای برای سکنا نخواهند یافت ٬ با یکدیگر متحد شده و مالک را از مجتمع بيرون می کنند . در اين گير و دار پسر جوانی بعنوان مستاجر جديد وارد مجتمع مسکونی شده و خود را صميمانه در حل مشکلات تک تک ساکنين دخيل ميکند تا آنجا که در ازا دریافت اسناد مالی ٬ به هر کدام از آنها مبلغی پول برای حل مشکلات رنگ و وارنگشان می پردازد . غافل از اینکه جوان ٬ مزدور مالک ساختمان است و ساکنين ساده دل مجبور هستند در مقابل مبالغ دريافتی نه تنها خانه را تخلیه کنند بلکه بهره نیز بپردازند . بقيه فيلم شرح تلاش هر يک از ساکنين به کمک جوان مزدور (که حالا در اثر معاشرت با ساکنين از کرده خود پشيمان شده ) ٬ برای نجات خود و ديگران از مخمصه است .
در فیلم از تعداد قابل توجهی بازیگرهای خوب و محبوب بالیوود (با چهره هایی متفاوت از همیشه) استفاده شده ولی سازندگان هوشمندانه از هیچ کدام بعنوان شخصیت مرکزی فیلم استفاده نکرده اند ٬ در واقع شخصیت مرکزی قصه همان مجتمع مسکونی زوار درفته است که از تک تک ساکنین خود روح میگیرد . معضلات بسیاری از جامعه شهری هند در زندگی ساکنین مجتمع مطرح شده است ٬ خانواده ای که دربدر بدنبال داماد مناسبی برای دختر بظاهر زشترو خود می گردند ٬ مردی که علی رغم علاقه به همسرش بخاطر کمک به خانواده خود قادر به پرداخت هزینه اندک جراحی همسر برای بچه دار شدن نیست ٬ دختر جوان و زیبایی که علی رغم میل باطنی خود بخاطر نجات مادر از مرگ و تامین خرج تحصیل برادرانش خودفروشی میکند ٬ پسر جوانی که به قیمت گرسنگی خود و مادر پول بلیط سینمایش را میدهد و سر همسایگانش کلاه می گذارد تا بتواند در بازار سیاه خرید و فروش بلیط فیلم! پولی به جیب بزند ٬ مرد پرروئی که نه تنها در خانه پدرزن میخورد و میخوابد بلکه به همسرش و خانواده او هم فحاشی میکند و ...
شاید بتوان گفت زندگی هر یک از خانواده های ساکن در این مجتمع ابعاد لازم برای تبدیل شدن به یک فیلمنامه مستقل را دارد ولی سازندگان تمام این جزئیات را در هم پیچیده اند و از آن یک داستان واحد را بوجود آورده اند که در قالب یک طنز تلخ به افکار و آداب و رسوم غلط ٬ خرافات و پیشداوری های مرسوم جامعه می تازد بدون آنکه به ورطه شعار دادن بیافتد .
و در آخر اینکه این فیلم حتی به سینمای هند هم رحم نمی کند و تیغ تیز انتقاد خود را بیش از همه بر روی فیلمهای سبک و کم مایه این سینما میکشد و آشکارا صحنه هایی را که همه روزه در این سینما شاهد آن هستیم ٬ به سخره میگیرد .

مشخصات فیلم :
Praan Jaye Par Shaan Na Jaye
نویسنده فیلمنامه : Mahesh Manjrekar
کارگردان : Sanjay Jha
موسيقی : Daboo Malik, Nitin Raikwar
بازيگران : راوينا تاندون ( Raveen Tandon ) ٬ نامراتا شيرودکار ( Namrata Shirodkar ) ٬ دییا میرزا ( Diya Mirza ) و جمع کثيری از دیگر بازيگران قديمی و تازه کار

دوستانی که مايل هستند در مورد اين فيلم اطلاعات بيشتری کسب کنند ميتوانند به وب سايت تخصصی آن مراجعه کنند .

نکته : این فیلم را دوست دارم برای اینکه زنان آن در زندگی خانواده هایشان نقش کلیدی دارند و صرفا یک وسیله تزئینی زیبا برای نمایش جدیدترین مدلهای لباس ( اعم از غربی یا شرقی ) و زینت آلات نیستند . شخصیت زنان در این فیلم با کمی تغییر فرهنگی در بسیاری از جوامع امروزی قابل لمس است .

`````````````````````````````````````````
یک پیشنهاد : در وبلاگ معلم ادبيات مطلب جالبی تحت عنوان من / تو / او / ما / شما / ایشان وجود دارد که خواندن آن خالی از لطف نیست .

پيام هاي ديگران ()        link        یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸٢ - غزل

ظهور بی هیاهوی يک بازيگر خوب

کمتر بازيگری را ميتوانيد در باليوود پيدا کنيد که اولين فيلمش در سطح بین المللی مطرح شود و حتی در کنار فیلمهای برگزیده جهان در صف ورود به بخش فیلمهای غیر انگلیسی زبان اسکار بایستد ٬ ولی گريسی سينگ یک استثنا است ....
زمانی که تبليغات فيلم lagaan آغاز شد ٬ بسياری از ديدن اين بازيگر جديد با چهره اصيل و هندی در کنار امیر خان و در چنین فیلم خوبی متعجب شدند چرا که ساليان سال است که بیشتر بازيگران زن در بالیوود با معيارهای زيبائی غربي انتخاب ميشوند در واقع چهره ای که در فيلمها از زن هندی نشان داده ميشود با چهره واقعی بسياری از زنان اين ديار متفاوت است ولی گريسی همان زیبایی شرقی آشنا را دارد .
گريسی نه تنها به لحاظ فیزیکی بلکه از جهت فکری نیز با سایرین متفاوت است چرا که هوشمندانه از تکرار اشتباه بسیاری از بازیگرانی که موفقیتهای مشابه موفقیت اولیه او را داشتند پرهیز کرد و نقشهای پیش پاافتاده و سبک را به صرف حضور مستمر در بالیوود نپذیرفت ٬ وسوسه ای که در گذشته حتی ستارگانی مانند آمیتا بچن ٬ شاهرخ خان ٬ کاجول ٬ آیشواریا رای ٬ اجی دیوگان و .... را نیز درگیر نقشهای کم مایه در فیلمهای سبک نموده است . بعد از موفقیت فیلم lagaan و کار زيبا و قابل تحسین گريسی ٬ تعداد زيادی از فيلمسازان باليوود به سراغ او رفتند ولی در کمال تعجب ٬ گريسی تقریبا به مدت یکسال و نیم در بالیوود ناپدید شد . خود او در اين باره ميگويد " بعد از lagaan من تعداد زيادی پيشنهاد داشتم ولی همه را رد کردم چرا که همه این نقشها شبيه نقش Gauri در فیلم lagaan بودند و من نمی خواستم در نقش يک دختر روستايی ساده کليشه شوم . در این مدت من چند فیلم خوب را با فیلمسازان برجسته جنوب هند کار کردم چرا که آنها این فرصت را به من دادند تا توان خود را در ارائه نقشهای دیگر هم بیازمایم . در بسياری از فيلمهای من که هنوز اکران نشده است نقش زنان امروزی را بازی کردم و اطمينان دارم که تماشاگران مرا در اين جايگاه نيز خواهند پذيرفت . "
از گريسی در حال حاضر فيلم Armaan اکران شده است که ظاهرا از ساختار خوبی برخوردار است و بازيگران بنامی همچون آميتا بچن ٬ آنيل کاپور و پريتی زينتا در آن بازی دارند . او در اين فيلم نقش يک پزشک را بازی ميکند و گفته میشود که اجرای نقش از جانب او قابل قبول و زیباست . فيلم بعدی او Gangaajal نام دارد . یک فیلم مهیج سیاسی - اجتماعی در کنار بازیگر قدرتمندی همچون اجی دیوگان و به کارگردانی Prakash Jha ٬ کارگردانی که به ساخت فيلمهايی شهره است که شخصیت زن در آنها قدرتمند و صاحب اراده است ٬ زنانی بسیار متفاوت با آنچه هر روزه در فیلمهای سینمای هند دیده میشود .
کدام بازيگری در باليوود را سراغ داريد که در ابتدای راه خود آنقدر جسارت داشته باشد که تنها کار با بهترين ها را بپذيرد ؟ من که کسی را بغير از گريسی سينگ نمی شناسم ....


پيام هاي ديگران ()        link        سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸٢ - غزل

فيلم هفته The HERO


The HERO - LOVE STORY OF A SPY
تهيه کننده : Dhirajlal, Hasmukh and Pravin Shah
کارگردان : Anil Sharma
موسيقی : Uttam Singh
شاعر : Anand Bakshi & Javed Akhtar
بازيگران اصلی : سانی دئول ( Sunny Deol ) ٬ پريتی زينتا ( Preity Zinta ) ٬ پرييانکا چوپرا ( Priyanka Chopra )
خلاصه داستان : آرون خاننا ( سانی دئول ) یک مامور مخفی است که برای کشف و فروپاشی نقشه خطرناک و پنهانی يک گروه تروریست پاکستانی برای تصرف کشمير ٬ به آن منطقه فرستاده ميشود . آرون برای پيشبرد برنامه خود از کمکهای يک دختر روستائی بنام ريشما ( پريتی زينتا ) استفاده ميکند و بزودی تحت تعليمات ويژه و سريع ٬ ريشما اصول اوليه را آموخته و بخشی از شبکه جاسوسی آرون ميشود . بعد از بدست آوردن يک موفقيت نسبی اين دو به يکديگر دل ميبازند ولی طی يک عمليات غافلگير کننده از سوی دشمن هر يک فکر ميکنند که ديگری مرده است . آرون برای ادامه برنامه شبکه جاسوسی به کانادا سفر ميکند و ريشما نيز که طی حادثه و خبر ناگوار بعد از آن دچار شوک و فلج موقت شده برای درمان به کانادا اعزام ميشود . در کانادا آرون برای نزديک شدن به گروه دشمن به دختر يکی از اعضا اصلی يعنی شاهين ( پرييانکا چوپرا ) نزديک شده و با او ازدواج ميکند ....
و اما نکات خاص فيلم :
اول : گروه سازنده فیلم زیبای GADAR بعد از موفقیت این فیلم دوباره گرد هم آمدند و اقدام به ساخت فيلم The Hero نمودند ولی بنظر میرسد علی رغم موفقیت نسبتا خوب فیلم در گیشه نتوانستند پاسخگوی انتظارات ایجاد شده بعد از فیلم GADAR باشند . فیلم The Hero البته یک سر و گردن از سایر فیلمهای مشابه ( حادثه ای ) در سینمای هند بالاتر می ایستد ولی اشکالات منطقی زیادی در فیلمنامه وجود دارد که شاید با توجه و دقت بیشتر قابل اجتناب می بود .
دوم : فيلم The Hero گرانترين فيلم ساخته شده ( تا اين لحظه ) در سينمای هند است .
سوم : جلوه های ویژه فیلم قابل قبول است ولی گاهی باور ناپذیر می نماید .
چهارم : سانی دئول در نقش آرون همان بازيگر هميشگی است . شخصیتی آرام با نگاهی سرد و بی تفاوت ... در بسياری از لحظات فيلم آرزو کردم ای کاش بازیگر نقش Hero شخص ديگری بود .
پنجم : و اما ستاره درخشان فيلم پريتی زينتا است . او با بازی دوست داشتنی خود بویژه در نیمه اول فیلم به آن رنگ و جلای ديگری می بخشد .
ششم : اين اولين تجربه بازيگری پرييانکا چوپرا ( Miss World سابق ) است و با توجه به اینکه وی قبل از اکران شدن اولين فيلمش یک دوجین قرارداد جديد را امضا کرده ٬ می توان گفت به عنوان قدم اول ٬ کار او قابل قبول بوده است .
هفتم : برای شنیدن موسيقی فيلم ميتوانيد از اين صفحه ديدن کنيد .
هشتم : برای کسب اطلاعات بيشتر ميتوانيد از وب سايت تخصصی فيلم The Hero ديدن کنيد .
و آخر اينکه در مورد این فیلم در طول ساخت و در حین نمایش عمومی هیاهوی بسیار شد که بنظر میرسد هیاهوی بسیار برای هیچ بوده باشد . در هر صورت این فیلم برای کسانی که به مجموعه فیلمهای جیمز باند در کنار فیلمهای سینمای هند علاقه دارند می تواند جالب باشد .

پيام هاي ديگران ()        link        جمعه ٩ خرداد ۱۳۸٢ - غزل

موسيقی

مردم در تمام دنيا برای ادامه حيات به سه عنصر مهم و اساسی احتياج دارند خوراک ٬ پوشاک و مسکن . ولی در کشور هند از ديد من عنصر چهارمی هم وجود دارد که ظاهرا به اندازه سه عنصر قبلی حياتی و ضروری است ٬ موسيقی ....
موسيقی جزئی جدا نشدنی از زندگی مردم هند است و در تمام لحظه ها و موقعيتهای زندگی ايشان حضور پررنگی دارد ٬ در مراسم ازدواج ٬ در مراسم مذهبی و آیینی حتی در مراسم عزاداری .... پس خیلی عجیب نیست اگر در سینمای این کشور هم شاهد حضور پررنگ موسیقی باشیم . اگر سینما را آیینه تمام نمای فرهنگ و آداب و رسوم یک ملت بدانیم ( حتی اگر مثل سینمای هند تا اندازه زیادی بدور از واقعیت های جامعه باشد ) در کمتر فیلمی از سینمای هند شما شاهد عدم حضور موثر موسیقی هستید . جالب است بدانید تبلیغات تعداد قابل توجهی از فیلمها در سینمای هند با یکی از ترانه های فیلم که معمولا در بر گیرنده عنوان فیلم هم هست شروع میشود ( به این ترانه اصلی Title Soung گفته میشود ) .
در صنعت سینمائی هند کارگردانان موسيقی ٬ شعرا و طراحان رقص اهميتی در حد کارگردان و تهيه کننده ( در بعضی موارد شايد هم بيشتر از آنها ) دارند . در اینجا يک قانون نانوشته وجود دارد یک موسيقی خوب و دلنشين می تواند يک فيلم بد را نجات دهد . بهترين مثال فيلم معروف Tezaab ( سال ۱۹۸۹ ) است . اين فيلم با يک خط داستانی مستعمل که خيلی هم هنرمندانه روايت نشده و بازی تکراری و کسل کننده آنيل کاپور حرف زيادی برای گفتن نداشت ولی ترانه معروف Ek Do Teen Char نه تنها به فروش بالای فيلم کمک کرد بلکه از يک بازيگر گمنام ستاره ای ساخت بنام مادوری ديکسيت که برای همين فيلم کانديدای دريافت جايزه شد و خواننده تازه کار اين ترانه به محبوبيتی دست يافت که تا امروز همچنان ادامه دارد و اين چيزی نبود مگر معجزه موسيقی .
از موسیقی چیزی بجز لذت شنیدن را بلد نیستم و این یاداشت را صرفا از دید یک فرد عادی نوشتم و نمی خواستم در آن وارد این بحث تکراری شوم که آیا حضور موسيقی و رقص در يک فيلم ارزش است يا ضد ارزش ؟ چرا که چه خوشمان بیاید و چه نه ٬ موسيقی و رقص جزو لاينفک زندگی مردم هند و صد البته سينمای هند است .


پيام هاي ديگران ()        link        سه‌شنبه ٦ خرداد ۱۳۸٢ - غزل

خوب چه خبر ؟

برای هرتيک روشن سال ۲۰۰۲ سال شکست های پیاپی بود ..... امسال دو فيلم از هرتيک در نوبت اکران قرار دارد . فيلم Main Prem Ki Dewani Hoon که در آن با دو چهره محبوب روز يعنی کارينا کاپور و آبيشک بچن همبازی است ( ای خدا یعنی باز هم مثلث عشقی ديگه ... کم کم دارم به هر نوع مثلثی اعم از عشقی و غير عشقی آلرژی پيدا ميکنم ) و فيلم بحث انگيز Koi ...Mil Gaya که ظاهرا تمام صنعت سينمائی هند منتظر ديدن آنست . در اين فيلم که قبلا هم کمی راجع به آن نوشته بودم هرتيک با دو ستاره قدیمی و جدید یعنی ريکا و پريتی زينتا همزمان ٬ همبازی است . کارگردانی فيلم Koi ...Mil Gaya را راکش روشن ( پدر هرتيک ) بر عهده دارد و گفته ميشود اين اولين فيلم علمی - تخيلی ساخته شده در سينمای هند است . جلوه های ويژه فيلم کار مارک کولبی (Marc Kolbe ) است ٬ کسی که اجرای جلوه های ويژه فيلم گودزيلا (منظورم نسخه هالیوودی این فیلم است ) نيز بر عهده او بوده است . بايد صبر کرد و ديد آيا اين دو فيلم ( بويژه فيلم اخیر ) می توانند هرتيک روشن را دوباره به دوران پرشکوه گذشته باز گردانند یا خیر ؟

````````````````````````````````````````````````
ميتون چاکرابورتی را خيلی از طرفداران قديمی سينمای هند با فیلم قدیمی ولی محبوب و پرطرفدار Disco Dancer می شناسند گرچه چند سالی است که دیگر او را بر پرده نقره ای نمی بینیم . از قرار معلوم ميتون قصد دارد دوباره بخت خود را به عنوان يک بازيگر بيازمايد و اين بار در يک نقش منفی .... نام فيلم Vande Mataram است و ديگر بازيگران آن سونيل شتی ٬ جان ابراهام و سهيل خان هستند . تهیه کننده فیلم معتقد است که نقش ميتون در این فیلم مختص خود او ساخته و پرداخته شده و چنانچه او بتواند چندين کار خوب را ارائه دهد به زودی يک رقيب جدی برای آميتا بچن خواهد شد .

```````````````````````````````````````````````
اکثر بازیگران سینمای هند وقتی قرار است در فیلمی با آميتا بچن همبازی شوند به نوعی دچار هراس میشوند ( فراموش نکنید که آمیتا در هند یک اسطوره زنده است ) در این میان شجاعت ويويک اوبروی این ستاره جوان و موفق ٬ قابل تحسين است ... او که در فيلمی با عنوان Kyun? Ho Gaya Na با آميتا بچن همبازی است در این باره میگوید " قبول دارم که او یک افسانه است ٬ یک بازیگر واقعی ٬ ولی صادقانه بگویم که من از این همکاری عصبی و نگران نیستم ولی بسیار هیجان زده ام .... " . در اين فيلم علاوه بر دو بازيگر ياد شده آيشواریا رای هم شرکت دارد .

````````````````````````````````````````````````
آيشواریا رای زيبا در کن می درخشد . اين گفته نييتا لولا طراح لباس معروف هند ( طراح لباس فيلم Devdas ) است که ظاهرا برای رسيدگی به سر و وضع آيشوريا همراه او به فرانسه رفته است . او همچنين اضافه می کند " آيشوريا در طول روز لباسهای راحت و جین میپوشد ولی در شب با لباسها و جواهرات سنتی هند در مراسم حضور پیدا میکند " . خوب من اميدوارم که آيشوريا از نظر تخصصی و تکنيکی هم در فستیوال کن کمی درخشش داشته باشد ٬ حداقل به خاطر حیثيت سينمای هند ....

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

توضيح : بعضی از دوستان E-Mail زدند و خواسته اند عکسهای هنرمندان را در هر ياداشت قرار دهم که خوب باعث دير باز شدن صفحه ميشود . من باب توضيح عرض ميکنم در اکثر یاداشتهای من عکسها بصورت Link بر روی نام هنرمند باز ميشوند درست مثل همين ياداشت .

پيام هاي ديگران ()        link        شنبه ۳ خرداد ۱۳۸٢ - غزل