persianweblog persianblog
از من ... برای تو

استفاده از چهره های معروف و محبوب

اگر یادتان باشد داشتم دلائل محبوبيت سينمای هند را بررسی می کردم و امروز می خواهم در مورد يکی از اصلی ترين پارامترها (حداقل در خود هند) بنويسم.سينمای هند ٬سینمایی است به شدت وابسته به ستارگانش.چه بسیار فیلمهای بی ارزشی که بخاطر وجود بازیگران مطرح روز فروش کرده و موفق بوده و در کنار آن چه بسیار فیلمهای قابل قبول که بخاطر بازیگرانش شکست خورده.در این میان استفاده از بازیگران جوان و زیبا بسیار رایج است.در این سینما که سالانه تعداد قابل توجهی فیلم (متاسفانه اکثرآ بدون توجه به کیفیت کار) ساخته می شود بالطبع هر ساله تعدادی بازیگر تازه کار نیز به انبوه بازیگران آن افزوده می شود٬ که اگر کار در دست کاردان(یک تهیه کننده حرفه ای)باشد بهره گیری تبلیغاتی از آنها می تواند به فروش بیشتر فیلم کمک کند. به عنوان مثال در فیلم Kabhi Khushi Kabhi Gham شما با انبوهی از ستارگان روبرو هستید.وجود شاهرخ خان در کنار همبازی افسانه ای خود کاجول به تنهائي برای فروش يک فيلم کافی است (شاهد اين مدعا موفقیت فيلمهای مشترک ایندو Dilwale Dulhania Le Jayenge و Kuch Kuch Hota Hai و Baazigar ميباشد) ولی شما شاهد حضور هرتيک روشن و کارينا کاپور نيز می باشيد.که وجود اين دو چهره جديد و زيبا و صد البته محبوب بسيار در موفقيت اين فيلم موثر بود.البته بماند که هميشه هم حساب و کتابهای دستاندرکاران صنعت فيلمسازی هند درست از آب در نمی آيد(فيلمهای اخير هرتيک روشن و کارينا چندان موفق نبوده) و اين می رساند که ديگر اين پارامتر به تنهايی کارساز نيست.



بعد از تحرير:حالا که دوباره اين متن را خواندم ميبينم بيشتر جنبه انتقادی دارد تا پارامتری برای محبوبيت .............به هر حال اين نظر منست.بدم نمی آيد نظر شما را هم بدانم

پيام هاي ديگران ()        link        پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۱ - غزل